Drömmen om Semester!

Har precis kikat på en dokumentär (Uppdrag Granskning) om Stieg Larssons arv på svt.
Det gjorde mig förbannad!
Nu finns det ytterligare två nya svin att ogilla. Hans bror och far. Vilka äckliga jävlar!
Allt mitt stöd till Eva Gabrielsson, Sambo med Stieg innan han avled.
Detta ger en signal om att det itne spelar någon roll om vilken ålder man bör skriva testamente till om man har en livskamrat... Ja någon man älskar och verkligen bestämt vill skall få det bra om man eventuellt avlider.
Är du sugen på att se dokumentären om Milleniummiljonerna och blir förbannad på två äckliga as så kika in här : http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning__sommarspecial

Här nedan är en uthängning på de två stora kräken!
TVÅ FETA AS!
Hoppas ni ruttnar i helvetet båda två!

Hur som helst! Åskan drog fram här för ett tag sedan, jag var mitt uppe i en freeroll.
Ingen trevlig uråkning. Jag hade bra med marker och tog en syn på flopp med 6 7 eftersom jag var smallblind och behövde syna big, alal andra lagt sig. Ut kommer ingenting för mig, båda checkar. Men på turn kommer en 6:a upp. jag bettar potten och han synar bara. På river kommer en tredje 6:a och inget annat färg eller stegdrag ligger ute så jag trycker all in mot den lilla fisken. Det är ca 7 gånger vad som ligger i potten. Han synar och sitter alltså med 6 T och tar hem med samma triss som mig men högsta kort på avgörande. SURT!

Nu skiner solen i alla fall, och jag sitter och drömmer om nya Harry Potter filmen. Får hoppas Camilla elelr Christer vill bjuda med mig på den i Kilafors nån kväll då ^^. Är en numera tradition att vi tillsammans ser den på bio.

Det är juli, varenda jävel på området jag jobbat verkar vara på semester, dels blir det tröttsamt när ingen öppnar, sen blir man avundsjuk på tanken av att de sitter halvnakna på en solstol vid sina sommarstugor vid nån vacker sjö, och tar kanske en pilsner och gassar njutfullt i solen.
Man blir omotiverad och drömmer om en lång jävla solsemester själv.
Jag har faktiskt inte slappnat av på flera månader, kanske ett år, 
utan har en intensiv stress och oro i magen över så himla mycket.
Jag behöver en semester... En riktig, där jag vet att jag har rådd att ligga med en öl och gassa i en solstol i en vecka elelr två... Sola, bada, äta gott, fiska, Suck.
Enda dagarna den här sommaren jag verkligen fick ha semesterkänslan utan stress eller oro var när vi chartrade båten i skärgården för ett par veckor sedan utanför Göteborg. Vi åkte längs med Hönö, Öckerö nånting. Så jävla underbart! Två av mina bästa livsdagar.
Det var äkta livsglädje och alla jobbiga tankar försvann. Jag bara njöt!!!
Så här vackert var det MINST SAGT!

Ikväll kommer Eric hem i alla fall, lite tidigare än tänkt.
Men vi ses nog inte förrän i slutet av helgen, och så kör vi stenhårt med jobbet från och med måndag.
Men nu har jag nog inte tid mer, utan måste sticka iväg...

Hoppas det inte blir för varmt, men innerligen att solen håller i sig :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jo men visst. jag länkar de flesta bloggar jag läser :P ha det bra du med grabben :)

2009-07-28 @ 10:34:45
URL: http://mariaakesson.blogg.se/
Postat av: angelica

Haha jag har också en sådan tradition. Jag ser alla Harry Potter filmer nere i Jönköping med min moster :)

2009-08-17 @ 16:29:36
URL: http://mitt-liv-som-angelica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0